Friday, August 22, 2014

Om nom pikseleitä


Yhdessä vaiheessa mulla oli joku pakkomielle etsiä kaikkia söpöjä herkkujen kuvia ja piirrellä niistä inspiroituneena. Harjoittelin tämmöstä semi-realismia.

Cupcaket ja macaron-leivokset on muutenkin sellasia, ettei niitä tee mieli syödä vaan ihastella kuinka söpöjä ne on. Ehkä sen takia digitaalinen muoto sopii niille paremmin, kun ei mee pilalle.

Ideana näissä kuvissa on se, että jos joskus tarvitsen johonkin isompaan työhön koristeeksi tai muuhun projektiin clip art -tyylisiä kuvia, niin mulla olis valmiina erilaisia objekteja. Haluaisin tehdä ison kirjaston, josta vois aina etsiä tarvittavia kuvia. Muutenkin pyrin kohti "taiteellista omavaraisuutta", eli haluaisin tulevaisuudessa tehdä kaikki käyttämäni grafiikat ja tekstuurit itse. Olen kuitenkin sen verran realisti, että tiedän tämän jäävän vain haaveeksi, mutta tähän pyrin kuitenkin.

Nyt kun selailin näitä tuolla tiedostossa, niin teki hirveesti mieli tehdä lisää näitä.

Mulla on myös ollut aikomuksena tehdä eräänlainen clip art -kokoelma hedelmistä, mutta toistaiseksi olen saanut aikaiseksi vain yhden....



Ei varmaan yllätä, että jälleen kerran Paint Tool Sailla olen nämä tehnyt. En näköjään osaa käyttää enää mitään muuta piirustusohjelmaa. 

No comments:

Post a Comment